Det måste vara alla endorfiner!

Första praktikveckan är snart avklarad. Började 8:30 imorse och gick där ifrån runt 18:30.
Blir många timmar på en vecka, därför har jag och min handledare bestämt att jag är ledig på fredag. Ska bli riktigt skönt. Som jag sa till min klasskompis idag, när vi mötts vid en skola för lite lunch: När det är vanliga skolveckor och helgen anlänt tänker man "åh, vad skönt med helg." När man är ute på praktik tänker man "ÄNTLIGEN HELG! FY VAD SKÖNT!" Det spelar nästan ingen roll vart man är, man blir lika trött ändå.

Med mitt "schema" kommer jag inte ha tid med så mycket annat än praktiken, träning och pratikuppgifterna! När ska jag hinna träffa mina underbara vänner? Det får bli på helgerna. Fast inte nu till helgen, för då ska jag träffa mitt fredagsmys! Det har blivit en vana - and I suuuure can get use to this!

Nu tror jag att jag äntligen fått ett hum om vad jag vill gå på för pass på gymet! De har så många och jag vill gå på flera av dem flera gången om dagen. Men man får prioritera! Men som det ser ut nu så blir det gymbesök fem gånger i veckan! Låter tufft och det kan det vara ibland, men roligt är det! Och jag känner att jag får ut någonting av det. Meningsfull fritid, som min lärare tjatat om i dessa gymnasieår! Fysiskt, psykiskt och socialt.

Glad är jag - Det måste vara alla endorfiner!


when everybody knows.
when everybody's dobidodidoo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0