I want my life back!

Precis som titeln säger...
Satt på tåget idag mot Falun och funderade på;
När ska jag få sova?

Jag har verkligen inget liv!
Det "liv" jag har just nu stavas p-l-u-g-g.
Kul...

Jag vill bara vara lite ledig.
På mitt andra seminarium säger läraren:
"Ni kommer aldrig vara lediga!"
Med betoning på aldrig.
Och då blir man ju taggad?

Hueligen...

Tänkte bara ta några minuter av mitt icke-liv
och hälsa till LOVISA som lever livet i staterna!
Jag saknar dig, och tänker på dig varje dag
Och vad glad jag är att du har det så görvarns bra där borta!
Jag önskar jag kunde vara där med dig
och se på alla hyseriskt halloweenklädda hus!

Det skulle jag vilja göra...
Och jag skulle vilja titta på OC.
Eller en film! - hur längesen var det inte jag såg en hel film?
Jag skulle vilja äta godis. Proppa i mig ostkrokar.
Jag skulle vilja sova ut på mornarna.
Jag skulle vilja... bara inte göra någonting.
Titta på gamla bilder. Ta nya.
Gå långa promenader. Träna mig riktigt svettig!
Skriva i min jättehemliga bok.

Nej, istället måste jag plugga.
På fredag smäller det - första tentan!
På lördag ska jag jobba.
Och på söndag (Lediga dagen) måste jag
läsa på, och förbereda mig inför nästa delmoment!

Insane.

När ska jag hinna leva som folk?



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fina ord. Bäst. Nu kommer jag somna gott.

Och du vet att du är otroligt saknad. Kärlek. Och nu punkt.

2010-10-21 @ 05:06:16
URL: http://web.me.com/lovisaberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0