10 februari

Jag är så fruktansvärt trött.
Och jag blev det nu!

Låg och drog mig i sängen så
länge som jag bara kunde imorse.
När jag snoozat en halvtimme - och kl är 7,
inser jag att jag måste gå upp, eftersom
att tvättiden börjat!

Springer ner och slänger i det där.
Slänger mig själv ner i sängen igen
direkt när jag kommit upp till lägenheten.
Tror att jag blev tröttare av det faktiskt!

Men sådär höll jag på i princip hela morgonen.
Kl. 9 var jag klar med tvätten. Och mig själv.
Gick till skolan i snön. Usch. Vill bara krypa
tillbaka ner i sängen
- är en sådan dag idag,
verkar det som...

Blir alldeles matt bara jag tittar ut genom fönstret.

Så, det blir en vila nu. När jag vaknar ska jag servera
mig själv lite kaffe och en avokadomacka. Och en apelsin!
Tänkte att de däringa byxorna skulle sitta ännumer löst på mig
till sommaren, så när sambon kommer hem ska vi ut och
springa igen. Ut och halka runt kanske passar bättre!

Men nu: vila!



(för ett år sedan hade jag aldrig trott
att jag skulle kunna ha sambons byxor.

Trodde dock aldrig att jag skulle vara
sambo med Mikan heller för den delen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0