11 januari

Måste bara skriva innan jag glömmer bort:
Alexandra - kommer du ihåg Skogsfamljerna?!
Klicka runt på youtube igår och blev alldeles nostalgisk!
(Sök på youtube!)

Nog om det.

Tisdag.
Inte många dagar kvar.
Yes, i'm talking about the flytt!

Funderar på att dra upp ett lass redan på torsdag kväll!
Jag kan inte bärga mig!

Jag längtar tills alla saker är på plats,
när man vaknar upp och känner att man är hemma!
Lägtar tills vi fått bort alla flyttkartonger
och alla våra prylar har fått en egen plats.
Längtar till vårt våffelkalas!

Apropå våfflor! (eller?)

Jag & Sofia har kommit på den briljanta att
göra smörgåstårtor (på jobbet) och sedan ha ett
litet kalas då vi ÄTER tårtorna! : )



För övrigt vart det en promenad igår.
- man har alltid vägarna förbi cafét..?

Kände vuxenpoängen skövla över oss
när vi kollade på bilar. Eller på hus som var till salu.

Kände dock att vuxenpoängen sjönk igen när
man puttat ner i snön - eller själv puttats ner.
Eller när man åker skridskor utan skridskor? : )

Gick hem och åt kyckling. Tog en varm dusch,
för att sedan baka muffins? Sådär elva på kvällen...

Lika bra.

Just nu sitter jag på kökssoffan och skriver.
Moltaz hoppade precis upp och la sig på mig.
Som vanligt. Mys.

Nu ropade mamma - hon ligger på vardagsrumsgolvet
och tränar. Känner mig som en coach när jag
talar om hur hon ska göra & hur hon kan göra det enklare/tyngre.

Jag vill också träna!
Känner mig fruktansvärt lat & fet här på soffan.
Bara muffinsen som fattas.

*Tar en klunk av mitt vatten*

Nej, nu får det vara slut på bakverk & onyttigheter!

Apropå det! Var ju som tidigare skrivet förbi cafét igår.
Hur har fikat en tendens att alltid så se smarrigt ut vissa dagar?
Men Sofia & Magnus (som var personalen igår) vägrade sälja fika till mig!
Det är bra - för jag har sagt åt dem att inte göra det!

Huhu. Behövs några sparkar i baken lite här och där,
och vem kan inte ge dem bäst om inte sina vänner?


Ska försöka avsluta detta (något onödiga?) inlägg.
Ni får ursäkta smörjan, men jag antar att detta
är mitt sätt att roa mig denna gråa dag.

En kopp te, filt, Moltaz & filmmys.
Åh ja, det kan jag väl vara förtjänt av?
Förtjänt var kanske fel ord...

Det kan jag väl få trösta mig med?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0