Efter lite inspiration. Pepp! Pepp på mat och pepp på träning! Livet.

Man kanske skulle finslipa på en ny header?
Jag har ju haft den jag har nu ett bra tag...

Äsch.
Något jag sitter och finslipar på nu i stället,
är ett nytt träningspass!

Wiho!

Fick en ny träningstidning av mamma idag,
så fått lite ny inspiration.

Kul med lite nya övningar.
Övningar man kan göra hemma i hallen också...
(Ja, jag refererar till lägenheten i Falun. Gillar inte gymmet i Falun...)

Så morgondagens planer:
Börjar med en frukost och promenad med Moltaz
(så därför ska jag ställa klockan på 8-8:30 imorgon!).
Sen beger jag mig till gymmet för att prova på det nya passet.
De nya övningarna. "Nya" övningarna = övningar som jag provat,
men aldrig kört i ett pass, regelbundet.
Får se om det är nån hit då!

Jag beräknar att vara klar runt 11-tiden, för isåfall hinner jag hem
och göra mig i ordning innan jag ska luncha med Robert.

Resten av dagen?
Plugg, of course.
Bara jag kommer in i det och hittar någon form av flyt, så går det ju an!

Jag tror mamma skulle till gymmet imorgon em/kväll, så jag
följer med då också! Får se vad jag hittar på... : )

För övrigt blev det inga slingor idag...
Men ska ta mig an lite på rummet nu i alla fall,
så man inte snubblar på sakerna det första man gör om dagarna
(ja, det är precis vad jag gjort...)

Tar hörlurarna, så går det lite fortare.



Har ni något nyårslöfte förresten?
Jag ska lova mig själv att.. Ta hand om mig själv, min själ & min kropp!
(därför passar det väl bra med lite transfetter imorgon till lunch? tsss...)


Fett behövs för att förbränna fett.  (BRA fetter!)
Och protein är bra för muskler och mättnadskänslan.
Kryddor. Fullkorn & fibrer. Vatten!

Och lite livskvalité.
Massa frukt. Melon. Nötter. Delikatessyoughurt.
Jag tänker inte byta ut kaffe latten mot kaffe med lättmjölk!

Det är ju så förbaskat lätt att sitta här och skriva,
efter att ha läst om nyttig kost och si och så!

Sa jag det förresten, att enligt min kostregistrering äter
jag för att bibehålla vikt. Hmm...
För mycket fett mot det
dagliga intaget också...

Nytt år, nya möjligheter, mina vänner!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0