Det här med att visa omtanke.

Söndag. Min första söndag som 22-åring.
Igår fyllde jag år. Det firades med för mycket fika tillsammans med familj & vänner.
 
Det är så lustigt det här med facebook... Apropå!
Människor som man knappt hälsar på när man möter dem på stan, skriver och önskar en härlig födelsedag. Det värmer dock mitt nu 22-åriga hjärta, men vad hände med vykort..? Ett vykort får man bara av dem som bryr sig tillräckligt för att veta vilken adress man bor på. Kräver inte att mina vänner ska börja skivka vykort nu, men ni måste ju hålla med om att det känns mer personligt och omtänktsamt när man mottager ett kort, som personen skickat dagen innan, än att få ett grattis på facebook - när facebook skickat en händelse/påminnelse om att det är min födelsedag idag..? "Skicka en hälsning"
 
Jag ska nog börja skicka vykort till mina vänner när de fyller år.
Det ska bli mitt sätt att visa omtanke, redan några dagar innan bemärkelsedagen.
Planera. Jag visste innan facebook påminde mig, liksom.
 
Nåväl,
jag hade i alla fall en mycket fin födelsedag med mycket fina människor runt omkring mig hela dagen. Jag är så tacksam, och nästan lite bortskämd, för alla fina som ville vara med och fira mig.
 
Idag skämmer jag bort min pojkvän med nybäddad säng och färdig mat på bordet, när han kommer hem från en arbetsdag. Idag serveras det lövbiff i gräddsås, kokta potatisar & morötter, steka kantareller (köpta faktiskt...) och gelé. Resten av kvällen spenderas med älsklingen, i soffan, med te och film. Höstmys. Älsklingsmys.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0