1 juni

Igår var det en riktig sommardag! Klarblå himmel och sol hela dagen! Jag och Alfons åkte upp till Maria och Melker och gick promenad, fick lunch och kaffe, barnen somnade samtidigt i vagnen efter maten så vi mammor fick sitta i varsin solstol på altanen i lugn och ro. Så himla nice! 





Idag var det lika varmt! Luften har stått still och jag har blivit svettig och klibbig av minsta rörelse... Idag åkte jag och Alfons hem till min farmor o farfar och umgicks med dom. Vi blev bjudna på ugnsstekt regnbåge, kaffe o kakor o hemmagjord saft. När vi kom hem fick Alfons kvällsmat och ett svalkande bad. Han har också svettats mycket idag! Innan vällingen fick han alvedon mot tandsprickningen så jag hoppas han sover bättre inatt. Nu är klockan snart 21 och han har slutat böka runt för kvällen. Nu får/kan/SKA jag äta lite kvällsmat. Jag hör hur Råbban åker in på gården i crossbussen i detta nu, så det verkar som om jag får sällskap. 😊 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0