Vår måndag. ⛅️

Idag har jag och Alfons storhandlat mat. Efter det åkte vi upp på Lyviksberget och tittade i affärerna. Alfons var så nöjd över att få gå själv. På vägen hem Tvärslocknade han. Jag ropade och sjöng högt för att han skulle hålla sig vaken den korta biten hem, men han var så trött! Så idag fick det bli en tupplur innan lunch.

Jag kunde tom. bära upp honom utan att han somnade, så jag kunde packa upp all mat i godan ro och tillaga min lunch och äta den ifred. 

Jag hade köpt ett alldeles nygräddat surdegsbröd så det fick bli macka med avokadoröra och tonfisk till lunch. Och en skål jordgubbar med mjölk. Mums! 

När Alfons vaknade fick han också äta lite mat. Sen har vi tagit det lugnt. Vikt in tvätten, diskat lite och lekt en hel del. När Råbban kom hem gick vi till lekparken innan det var dags för pyjamas och välling. Han somnade så fort flaskan var tom. 

Vi har ätit lax och kollat på Biggest Loser, så nu ska vi göra Alfons sällskap i sovrummet. God natt 😴 


Påväg till ICA


Dagens lunch




Alfons i lekparken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0