Bara efter fyra dagar...

På bara några dagar så tycker jag att Alfons ser större ut, inte bokstavligen talat, han ser äldre ut. Han ser inte längre ut som en liten bebis. Han beter sig äldre. Han går. Han visar mig vad han vill ha & göra, och ännu tydligen det han inte vill ha/göra. 

Nu har det gått 4 dygn sen vi slutade amma helt. 

Det gick bättre än jag trodde att sluta amma. Nu var jag så säker på att det var rätt tillfälle. Hela familjen behöver sova bättre och Alfons behöver äta mer vanlig mat för att bli mätt & nöjd. 

Första natten var riktigt jobbig. Han skrek och grät och var inte alls nöjd med det här beslutet. Redan andra natten hade han fattat grejen och gav snabbt upp protesterna. Tredje natten gnydde han till, skrek nån enstaka gång, vände sig om och sov vidare. Varje natt, som ett alarm, vaknar han kl 4 och vill ha välling. Sen sover han 2-3 timmar till innan han vill upp och busa. Det har gått över förväntan! 

När vi ammade tankade han närhet, nu de senaste dagarna har han kunnat krypa upp i knät på mig, gosa in sitt ansikte i mitt, ge mig en puss ibland och bara sitta alldeles stilla i några sekunder, sen går han iväg och fortsätter att leka. 

Min älskade lilla kille ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0