If the world stops spinning, i'm not afraid to fall

Det är svårt att förklara,
men det känna sådär extra skönt att gå och lägga sig ikväll. Sådär nöjt.

Dagen har inte varit jobbigt alls. Tvärtom! Den har varit SÅ skön.

Började med att gå och köpa kaffe samt dricka lite kaffe med Jajja och Jajjamamma i solen. En bra start! Fortsatte sedan kurs mot gymet där jag fick till ett sånt skönt armpass. Nästan ett folktomt gym är alltid bra. Svettigt åt huden och musklerna bränner. Härlig känsla det där!

Eftersom inget jobb väntade mig idag så tog jag en lång lunch efter träningen. Nuggets, och därefter häng i soffan med min fina kille.

När solen skiner kan man riktigt se alla dammtussar som samlas i hörnen, sådär som de gör när ingen orkat dansa runt med dammsugaren. Idag gjorde jag det. Älskar känslan av ett nystädat hem. Borde inte det vara en stor motivation till att göra det oftare, eller inte slänga kläderna på sängen/stolen/tvättkorgen/överallt?? Ja ja. Nu är kläderna borta i alla fall, och jag har dessutom bytt plats på blommor och stolar och "hyllor" och ljusstakar, så nu blev det lite nytt här hemma. Det känns också så bra. Nöjt.

Efter en smörgåsfika med Mikaela åkte jag och handlade mat inför helgen. Tacos och sånt. Blomkål och sidfläsk också, som stod på kvällens meny. Husmanskost när den är som bäst!

Efter en sådan dag tyckte jag att jag förtjänade en soffstund med mig själv, te, mitt handarbete, big bang theory och choklad. Två avsnitt senare kommer min fina hem och jag får äntligen pussa på honom.

Som sagt... Idag är en såndär dag när det känns extra skönt att gå och lägga sig. Alldeles nöjd. Och glad för att jag har det så bra som jag har det. Lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0