Hår och vår och sånt...

Jag skulle sååå gärna vilja fräscha upp barret nu till våren. Jag har varken pengar eller ro i kroppen till att spendera några timmar hos frisören. 

Ska man våga sig på det själv, hemma..?

Utväxten är ju betydligt kallare i färgen så skulle man dra slingor så skulle längderna bli mer guldiga... Hur snyggt skulle det bli? 

Kanske en liten ombre..? Några slingor i topparna bara... Det skulle ju göra skillnad - och bli i samma nyans! 

Just nu går jag ju mest runt här hemma med en toffs i håret, så vad skulle det göra om det blev tokigt..? 

Mm jag ska fundera vidare...

Filtret (på bilden) gjorde topparna/underhåret ljusare. Inte så pjåkigt va..? 

Tvättade håret nyss, apropå! Hittade en schampoflaska längst bak på hyllan. Kerastas heter det. Köpte det förut (500kr flaskan), men vilken skillnad det är på schampo och schampo! bra. Mitt hår känns silkeslent nu. Lär man inte kunna unna sig sånt schampo nu när man inte går till frisören lika ofta..? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0