Måndag.

Imorse var det en såndär morgon när Alfons vaknar med gott humör. Jag vaknade av att Alfons stod lutad över mig och gav mig näs-pussar. ❤️ Vi låg kvar i sängen och pratade en stund innan vi gick upp för att äta frukost. 

Efter frukosten plockade vi undan lite saker och sen låg vi i sängen och läste några böcker. Alfons är måttligt intresserad. Redan efter några sidor tröttnar han och börjar leka med något annat. Jag brukar läsa för honom under tiden. Innan jag fick barn så hade jag en bild av hur man sitter i soffan och myser med en hög böcker, med ongen i knät som är med och pekar, bläddrar och diskuterar. Det kanske kommer... Idag tycker han om att bläddra i böcker så jag hoppas att intresset håller i sig o växer. 


 Just nu ligger Alfons och sover middag. Jag har fått äta min lunch (linsbiffar, sötpotatis o tzatziki) i lugn och ro. Nu ska jag göra Alfons sällskap. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0