Sista lovdagarna...

... har varit underbara med massa trevligheter!

när jag skrev mitt senaste inlägg skulle jag precis åka ut med båt, till sollen med några vänner - vilket var helmysigt!
Vi kom dit och satte upp tälten, kollade runt på ön och så. Senare gillade vi på våra medtagna engångsgrillar! (Bekvämt, jag vet! Men vi gjorde faktiskt en riktig brasa sen! Vilken vi grillade marsmallows på!)
Senare satt vi runt våran eld, spelade gitarr, sjöng och bara hade allmänt mysigt! Jag älskar sådana stunder i livet - lugn! (Vilket man inte kan tro när man träffar mig, för jag beskriver mig själv som en farfylld tös!)

Helgen var stockholm, stockholm, stockholm...
Lördagen började redan 6:20 - tidigt, tell me about it! Jag är verkligen inte van vid tidiga mornar...
Klockan 8:00 satt jag på bussen påväg till stockholm med Lovisa & Sofia! Excited!
11:00 - 20:30 sprang vi runt på stan - 11 timmar! Aj mina ben & fötter! Köpte dock inget den dagen, men Lasse Lindh hade lovat befinna sig i Kungsträdgården 16:00 och jag skulle såklart befinna mig där då, jag med! Vi kom 10 minuter tidigare (15:50) och såg mycket tidigt att han ej var där (tältet var inte det största om man säger så. Mysigt var det!) Iallafall, när tjejen som står framför oss går ser jag på en gång vem som stått framför - Lasse Lindh! Galet glad vart jag, och mitt hjärta slog hårt och snabbt (om inte kunde men faktiskt se det slå uppe i halsgropen!) Helt galet att man kan bli så glad över att se en människa. När han går förbi och kollar på mig (jag menar, riktigt kollar på mig - en sån där blick att man går och kollar samtidigt, och man förtsätter kolla fast man har gått förbi, och man själv ser det hela i slowmotion-) En sån blick fick jag och någonstans sprack det!

Har du någonsin varit så glad att du har gråtit?
Jag har. När jag fick den där blicken av Lasse! (han sa faktiskt Hej också!)

Jag fick faktiskt mer den där eftermiddagen. Sign på armen (yeah, fjortis!), kort på honom, kort på honom&mig ("kom och sätt dig här brevid mig, Lasse!"), kraaaam och så fick jag chans att säga att han är såå bra!


Dagen har varit
Tung. efter att i fredags sprungt upp & ner i trappor i 2 timmar och efter en lördag på stan i 11 timmar, var jag väldigt trött och seg i kroppen idag. Trots det hittade jag (enligt mig) fina kläder ändå! Riktigt glad vart jag när jag såg att pappa lagt in 1500:- på mitt kort! Han är den snällaste jag vet!

Imorgon börjar jag skolan och det ska bli såå skönt att komma in i gama vanor och "regelbundhet" igen! Och så får jag ju träffa klassen igen! : )

Puss på Lasse Lindh och puss på Kampsång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0