Isabelles sätt att komma iform!

Jag läste nyss en artikel... "Moas sätt att komma iform".
Ett av hennes knep var att blogga om sina framgångar och när hon utfört ett träningspass, berätta lite kort om det - hur det gått osv.. För om man då har läsare kan man inte fuska (lika lätt).

Så, det är precis vad jag tänker göra!
Först behöver jag ett mål.

Vi säger 50 dagar - drygt två månader.
Varför just 50 dagar? Jo, då fyller jag 18!
Och då vill jag helst ha ett midjemått som är 10 cm mindre än vad det är nu.
Det får bli min lilla egna födelsedagspresent - om jag lyckas vill säga!
Men det ska jag se till att göra, tycker jag....

Idag är det söndag, och i vanliga fall hade jag sagt något i stil med
Jag börjar imorgon - måndag, ny vecka. bla bla bla..
Men jag har lärt mig, att om man skjuter upp någonting blir det sällan av!
Så. Idag börjas det!

Och jag hade tänkt ta mig en liten promenad upp på elljusspåret och köra några intervaller.
Bra, tempofull musik i öronen. Varannan låt blir jogging och resten blir powerwalk.
Hur låter det?

Det låter bra!
Ikväll kommer jag att skriva om mina framsteg - eller motgångar,
Vi får se hur det går helt enkelt!

(Jag har hört att det ska regna i eftermiddag - men det hindrar inte mig, eller hur?)

Jag vill, och kommer lyckas! I uppförsbackarna kommer jag tänka på Erik Hussle
Ni vet, han som sjöng:

"Don't give up! You will make it!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0