The future's near but never certain...

Känns som det var evigheter sen jag satt vid en dator,
men det var det antagligen inte...
Har haft annat för mig helt enkelt.

Syster är ju hemma, för det första!
Vi har ätit mat, kakor, spelat spel. Målat!
(gjort tavlor till mitt nya rum - kalla mig picasso!)

Och för det andra så har jag jobbat!
Som en tok dessutom! Finns det så mycket
folk i Ludvika!? Vart kommer alla ifrån?

Idag har det dock lugnat ner sig medan tiden gått.
Skönt när personerna som börjat 7 kan ta lunch sådär 15:30,
då det börjar bli kontrollerbart tempo.
Fast vi är grymma!

Imorgon är jag ledig. Sovmorgon. Långprommis.
Lång frukost. Sen blir det nog stan för ärenden.
En latte på cafét kanske... (Om jag inte jobbar, så
är jag där och fikar - eller hälsar på dem som jobbar!
)
Så kan det vara att jobba på stans inneställe! : )

Och ni anar inte hur lång tid detta har tagit att skriva...
Sitter med ovant långa naglar och känner mig väldigt flickig!

Tänkte (försöka) vara lite fin inför det nya året,
man vet ju aldrig vad som komma skall!
Gäller att vara förberedd!

Ovant är det iaf...

Nytt år om drygt ett dygn!
Jösses!

Nyårslöften?
Mmm, jag har ett!

Ska ta hand om min kropp,
tänka på vad som passerar gomseglet,
duodenum, jejunum osv... (enough med anatomisnacket!)
Träna. Träffa människor som får mig att må bra!
Göra saker som gör mig glad! A, det är mitt löfte.

Nu ska jag snart krypa till kojs,
ska bara titta klart på alla bilder
- sitter på gamla stationära datorn.
Där finns det massa smått och gott!



Godnatt mina vänner,
hoppar ni får ett bra slut & en bra början
på det nya året! 2011.

Framtiden kan komma nu.
Jag är beredd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0