Galway girl

Jag har hittat en låt, som var med i filmen jag såg här om kvällen.
Jag kan inte sluta lyssna på den utan att tänka på filmen.
På storyn.
Kärleken.

Filmen hamnar helt klart högt bland mina favoriter!


För övrigt idag så har jag solat i regnet!
Kan låta knepigt om man inte visste att jag är med som statist i en film som spelas in nu i veckan! Filmen utspelar sig på en strand, så hittills har jag sprungit ner i vattnet, simmat, solat, knuffats framför kameran. Det är riktigt roligt faktiskt och människorna som jobbar med filmen är helhärliga!

Tråkigast idag var vädret: spöregn pö om pö, annars duggregn hela dagen,
varav jag fick ligga på playan och sola i regnet i dag!


Tillbaka till musiken;
film-låten tog precis slut och efter kommer tydligen sommarplågan nr.1
(hade aldrig hört låten innan jag blev tipsad om den!)

Men visst är det så, att om jag får en låt av Pelle så blir jag automatiskt att tänka på Pelle varje gång jag hör låten, oavsett vad de sjunger? Är det bara jag som känner så?

Står i din port
Står bara still
För en minut sedan var jag din
En tredjedel av den jag var går hem,
för en är krossad, en är din.
Det är här slutet på vår film,
från och med nu.

Från och med Du.


Jag vet vem jag tänker på just nu...
Självklart; killen jag fick låten av!

p.s. I Love YOU

(Snygga Irlandskillarna från favoritfilmen, P.S I love you)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0