3 februari

Min dag började med en puss. Tyckte jag var en bra start!
Hade kunnat legat kvar och dragit mig hur länge som helst,
men möte med klienten idag, 9:15 i Falun.

7:40 bussen från Ludvika, och åh vad jag inte saknar att pendla!
Mötet var slut kl. 10 och min lektion började 14:30.
Ta sig hem, dricka kaffe. Titta på time out. Skratta. Högt.
Laga mat. Måla tavelramar (hittade hobbyfärg när jag och Sofia letade land
& rike efter spotify premium åt henne!). Bara gå runt. Bara vara.
Lyssna på musik. Sjunga. Högt, stackars grannar!

Gick runt och deppade lite över att det spöregnade, och att jag snart skulle
ta mig tillbaka till skolan för praktik - styrketräning.

När tiden var inne hade det i alla fall slutat regna, så
springskorna åkte på. Bra låt i hörlurarna. Taggad!
När jag kommer ut kommer solen fram, och lyser på mig
hela vägen till skolan
! Om det inte var endorfinerna så kom
mitt goda humör från någon annanstans! Glad var jag i alla fall!

Lyfte/sänkte skivstången på olika sätt, några gånger (lektion),
sen sprang jag hem igen - återigen bra musik i lurarna.
Gjorde mig ju en spelningslista nu när jag äntligen kan
ha spotify i telefonen. Springskorna Checka in den vettja!

När jag kom igen var det dags för mina övningar och strech.
Blev en smoothie och äggmacka innan duschen. Behövliga dusch! Ahh...

Och jag har utnämnt mig själv till Dagens bästa: sambo!
Har städat hela lägenheten (dammat, dammsugit, moppat,
burit upp saker på vinden, diskat, tänt ljus) och börjat laga mat
till min sambo! Egna klyftpotatisar & schnitzel. Curryröra och sallad. Mums!

Jag har bara varit för duktig idag!
Och jag känner mig lite stolt över mig själv.
Det kan jag väl få göra..?

Annars är dagens låt
Ben Harper - The drugs don't work (cover).
Mmmmmmmm.. Hela bussresan till Falun imorse,
och hela eftermiddagen (innan sambo kommer hem och spelar
"tonight i'm fucking you"-låtar
)...






Kommentarer
Postat av: nadja

på måbättre tränar jag :)

2011-02-04 @ 17:46:13
URL: http://nadjadeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0