Satan i gatan!

Söndagsmyser i soffan med te, vindruvor,
torkad frukt, nötter och rester från påskägget.

Snart ska bli plocka fram Simon Baker, Ben & Jerry,
tre av karlarna i mitt liv just nu! ; ) studentlivet.

Jag har haft en bra helg, trots min täppta, näsblodsnäsa,
rakbladen i halsen och rösten som på nåt mystigt sätt
valt att försvinna för några dagar...

Jobbade fredag och lördag. Kände mig liten med den
där veka och skrovliga rösten, men det gick bra!
Tycker fortfarande att det är kul - och ser fram emot
att åka till jobbet på mornarna! :) (Speciellt när det är sol!)

Alla dagar blir lite bättre med sol.

Valborg firades med en sådan utsökt måltid hos Sofia,
med Jasmine & Linda : ) Mys! Vi grillade spett och majskolvar,
gjorde en grekisk sallad, vitlöksbaguetter och pommes till.
Dipp, chips och grönsaker till efterrätt! Proppis!

Mycket trevligt var det,
trots att vi alla satt lite halvsega med paltkoma!

Kvällen och natten slutade hos ett födelsedagsbarn :)

Och idag har jag nog varit den segaste av kolor alltså.
Somnade i soffan och vaknade en halvtimme innan tåget
mot falun skulle avgå. Yrvaken som man var slängde jag ner
alla mina saker i väskan och trampade ferbrilt ner till station.
Tåg mot Borlänge Falun Gävle, NY TID.

Så typiskt...

Men nu sitter vi i Falun, jag och sambon.
Hon pluggar och jag har just gjort klart
alla sex st musikanalyser. Shit, jag kommer
aldrig kunna lyssna på en låt igen utan att
analysera den! Haha kan bli en arbetsskada! ;)

Men så kan det vara...

Får passa på att tacka alla som gjorde min helg,
som vanligt är det alla underbara runt omkring
som är mitt leende på läpparna!

En vecka full i plugg kommer gå mycket bättre nu!


Dessutom tror jag att vi kan räkna med Veronica Maggio
lite också, som släppt nytt album, som JAG lyssnat på
hela helgen i princip. And i lite it! Där har vi valet
av rubrik på detta inlägg, check it out vett'ja!

"Du fångar mig på bild
På bild på bild
Du vill föreviga allting
Och fast jag också vill
Så vet jag att vi bara kan försöka hoppas
Tro och hoppas
Är allt vi kan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0