Baby can i hold you tonight

Hade två föreläsningar idag
Varav jag var på en av dem.
Idrottsfilosofi.

Föreläsaren: "hermeneutisk tradition... Ska Lars-Erik ha en föreläsning om hermeneutik för er kanske..."
Student: "han hade den i förmiddags."
Föreläsaren: "ja men då vet ni vad hermeneutik är!"
Student: "nej...."

Förklarar denna lilla dialog varför jag skippade första föreläsningen... Knappt halva klassen hade varit där. Tss...

Filosofiföreläsningen var väldigt intressant iallafall! :)

Är hemma nu.
Sitter i köket. Dricker kaffe.
Och lyssnar på Tracy Chapman.
Eftermiddagsmys!

Jag ska snart gå på en promenad med moltaz.
Sen ska jag plugga: Analysera en studentuppsats utifrån en kvalitativ resp. kvantitativ metod.
För er som inte förstod så sökte jag lite empati där!

Men först promenad, plugg och sen grillad kyckling med café de paris SÅS! Möms


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0