I like how it feels, so just turn it up!

Nollgradigt. Till och med minusgrader.
Kallt. Vilken jacka ska man ha?

Jag vill få på vinterdäcken på bilen
(ska fixa det med pappa i helgen)
SEN får faktiskt snön snart komma...

Tre veckor kvar till första advent?
Mys! Pyssla om i lägenheten.
Köpa små tomtar och julstjärnor.

Och gott kaffe och massa nya tesorter.
Julbaka. Dricka glögg (köpte fyra små söta glögg-koppar igår!)
Lyssna på julmusik! Julmust. Lussebullar... Åh...

Man längtar liksom inte till tomten längre.
Jag längtar till rött, mys och varmt.
Ljus och kransar på stan. Julskyltning.
Sa jag mys? Inför-jul-mys är helt klart
annat än vanligt mys.

Undra om jag ska smyga fram den röda stora filten vi fick av mamma..?
Näää... Inte än. Men när första snön kommer. DÅ ska jag...

NU, minsann, ska jag hämta sambon uppe på lugnet,
sen åker vi ner till stan och uträttar ärenden :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0