Usch för elaka magar!

Idag är första dagen sen i söndags som jag kunnat få i mig något ordentligt att äta. Jag vet inte om jag varit magsjuk eller fått i mig något konstigt, för min mage har inte varit som den brukar! Hela natten till måndag fick jag springa upp en gång i halvtimmen för att kräkas. Sen dess har jag bara känt mig sur i magen, ständig känsla av illamående. Idag gick känslan över till hunger. Vi åt risgrynsgröt och ostmacka till kvällsmat och det var gott! Det kanske inte är så konstigt att jag inte kan sova och känner mig pigg nu när klockan snart slår tolv - såhär mycket energi har inte min kropp fått sammanlagt på tre dagar!? 

Jag ligger i sängen nu och tänker på hur mycket jag måste somna, för snart är det dags att amma igen, och det skulle vara skönt att få sova lite mellan gångerna... 

Och påtal om lilleman så hoppas jag verkligen att han klarar sig från hemska magbakterier! Han verkar pigg ändå och vi byter flera kissblöjor om dagen, och han tycks må bra, så det är skönt! Vad vi alla skulle vilja slippa nu är den där hemska magknipen han har imellanåt. Det mullrar i hans mage och han gör inget annat än att spänna sig och skrika för allt han är värd. Stackarn! Jag skulle ta magknipen om jag bara kunde, alla gånger! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0