Vecka 1. pass 1.

Idag började jag mitt 10-veckors träningsprogram. Om 10 veckor ska jag kunna springa 1 mil. Det är så himla spännande ifall jag klarar det! Det känns som att det kan finnas några hinder på vägen. Sömn, bland annat... 

De fyra första veckorna är det väldigt lugna pass, för att vänja kroppen vid träningen, att inte gå ut för hårt och skada sig. 

Upplägget är 10 veckor, 3 pass i veckan varpå bålstyrka är medräknat i ett av de tre. 

Idag gick det jättebra! Jag behöver nog programmet, för annars hade jag joggat på mer idag, för när jag var klar så kände jag att jag hade mer energi kvar, mer att ge. Det är bäst att börja easy. Det var ju trots allt över 1 år sedan jag tränade sist! Och det märks! Jag kände mig så himla svag i axlar och rygg, och det kändes som att allt guppade i takt med stegen. Det kan bara bli bättre!


Taggad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0