Fyra.

Idag blir grabben 4 månader. 

Det firades med en sked gröt. Det verkade uppskattas 😊 Den senaste veckan har Alfons intresserats för vad vi äter, vad det är för färgglatt på våra tallrikar. Igår ryckte han åt sig hela jordgubbsskålen, så han fick en liten mosad bit jordgubbe. Det var gott! Mums. 

Jag hoppas killen blir matglad och att övergången från amning till mat blir smidig. Det är ju min pojk så han borde älska mat 😉 Han är ju redan glupsk...


Igår var jag på jakt efter isformar, men varken rusta, Jysk eller Ica hade några..? Jag lär nog lämna kommunen om jag ska få tag i nån. Tanken var att koka, mosa & mixa ihop lite olika smakprover till lilleman och förvara i frysen. Vi var till BVC i veckan och fick en "broschyr" om att introducera mat till bebisar. I den fanns också massa recept. Perfekt! Jag har ju alltid sagt att jag vill göra egen mat till mina barn, så så får det bli! Så jag skulle fått tag i några frysformar så jag kunde göra några "storkok". 

Ha en bra helg
Och grattis Alfons på fyra månaders-dagen! 🎈 


Bus med Jajja ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0