Måndag.



Idag är det andra veckan som Robert har semester. Jag tycker att det är skönt att han är hemma på dagarna med oss. Vi unnar oss sovmornar, kaffe och lugna förmiddagar. Turas om att hålla och roa vår lilla kille. Jag kan plocka i lugn och ro, hela dagarna om jag vill! Duscha på morgonen, dra mig lite längre i sängen medan Robert byter blöja. Spela sodoku på toan. A ni fattar... Allt sånt där man innan tog för givet. 

Jag älskar att vara hemma med Alfons, ni får inte tro något annat. Men ett toalettbesök eller en kopp kaffe i godan ro är liksom inte alltid så självklart med en liten som blir rädd av att lämnas ensam, eller som brukar vakna precis när kaffet är upphällt och redo att avnjutas. 

Idag ville Robert åka cross, så jag och Alfons tog en promenad hem till min mamma. Mys. Påväg hem ville han såklart inte ligga ner, och bära pojken med bara en hand (medan den andra handen skjuter på en tom barnvagn) är inte aktuellt än. Det enda som höll grabben nöjd var att bulla upp honom i en sittande position. Sen vi kom hem har vi bara myst, ätit och rapat. Han somnade nyss här bredvid mig, mätt och nöjd. Det är en himla fin kille vi har. Kan inte sluta titta! 

Någon gång lär jag ju slita mig. Ev tvätt hänger inte sig själv... 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0