Mammas fina kille

Vi har ett sånt spännande år framför oss! Lillens första sommar, första dopp i det blå, lillens första åskväder och första varma sommar. Lillens första smakprov - jag föreställer mig någon god jordgubbe eller mangopuré, morötter och potatis. Lillens första semester, lillens första höst. Lillens första lövkrig, första snön och första pulka. Lillens första julafton med en egen tallrik julmat. 

Någonstans här imellan ska han lära sig sitta och krypa. 

Vad jag längtar att få vara med min lillkille när han får uppleva allt för första gången! 


Just nu är han 12 veckor gammal. Han kan hålla upp huvudet själv om han ligger på mage eller sitter i knät, men inte allt för långa stunder än. Han älskar sina mjuka prasselböcker och läser dom gärna flera gånger om dagen, roligast är det att läsa när mamma eller pappa är med. Då brukar han läsa högt. Han tuggar mycket på händerna, eller allt han kan komma över. Han är mycket duktig på att gripa tag och hålla i saker, men har fortfarande inte riktigt förstått det här med händerna riktigt än. Det mamman längtar allra mest till nu är att få sig ett skratt av lillkillen. Han är en glad kille som ler stort och ofta, så det dröjer nog inte länge till ändå. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0