Tänder och mysiga stunder

Alfons har blivit en riktig gnällspik. Han blir nöjd om man håller i nappen åt honom eller bär runt på honom, inte sitta med honom i famnen - man lär runt med honom. Vilket är jättemysigt, men ibland behöver även mammor äta eller gå på toaletten. Ibland är de väldigt kaffesugna också.

Dessutom har han börjat dregla också, och biter på händerna. Stoppar jag in mitt finger i hans mun så tuggar han på fingret. Han suger inte som han brukade göra. Han tuggar, så nog kliar det lite i hans tandkött..? 

Så... Får han tänder när han är 3 månader gammal alltså? Det slog mig igår att jag kanske lär sluta amma honom då, om han bits och det bara gör för ont.

 Sen slog det mig hur mycket jag älskar våra amningsstunder tillsammans. Det slog mig hur mycket jag inte vill sluta amma de närmsta månaderna. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0