Krambjörn!



Jag sitter i min nya sköna tröja och känner mig som en krambjörn!
Sånadär som hade ett hjärta på deras runda magar. Mys.

Jag har gått och blivit toknere på sista tiden.
Och jag vet varför.
1. PMSkossa, var det någon som kallade mig.
Och ja, det är jag. Blir dubbelt så sur och dubbelt så glad.
Dubbelt så nere. Tänker för mycket, och ja. Ni fattar...

2. Jag har nog ingen annan anledning.
Jag skyller allt på hormonerna.

För övrigt har jag läst Mia Skäringer's bok
Dyngkåt och hur helig som helst.

Snarare hur bra som helst!

Där har vi alla tjejers förebild.
Läs boken. För den är bra.
Jag blir taggad. Och rakryggad.

Jag behöver några bra ord just nu.
Och kramar. Om det så är arbetskollegan
eller en lång hockeykille på krogen. 

Eller jo. Lite spelar det faktiskt roll...
En ganska stor roll faktiskt.

Ska sluta tänka så mycket på allt som kunde varit bättre
och istället se på vad jag har. Och le. Vara tacksam.
Inte kräva eller tråna. Inte vilja anpassa allt efter mig själv.

Jag ska bara vara en stund. Flyta med strömmen.
Leva. Andas. Inte tänka.

Fast, jag lovar ingenting.
Blir kanske bäst så.

Se fram emot helgen ska jag göra också!
Jobbar lördag, stängning :)
Sen brummar jag direkt till Sandra och dricker vin,
äter god mat & badar bubbel. Mys med tjejerna :)
Kan bli drängarna också om jag känner oss väl! Haha!

Bra trevligt ska det bli i alla fall.
Något jag behöver också.
Bara vara. With people i Love.

Mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0