Det här med att ena dagen amma och andra dagen inte

Kunde inte hjälpa att småle lite när jag fick syn på min BH, som låg sådär skönt avslängt mitt på bordet, med iläggen kvar och allt. 



1. Observera att det inte finns något spänne på bandet - alltså att det inte är någon amnings-BH. Alfons och jag har kommit så pass långt att det finns tillfälle att ha vanliga bh's på sig! Nice.

2. Det är en sprillans ny BH eftersom jag fått lov att kasta alla jag ägde pre-graviditet & amning... 

3. Ni förstår inte hur skönt det kommer vara den dagen jag slipper använda ilägg.

4. Ni förstår inte hur konstigt det är att längta till en tid utan amning när man samtidigt vet att man kommer sakna det! 

Just nu äter Alfons frukost, mat, kvällsmat och mellanmål samtidigt som vi ammar lite då och då. För 8 månader sedan trodde jag att vi skulle ha slutat med amningen redan, men just nu känns det bra. Just nu vill jag inte sluta. Just nu får jag fortfarande ha amnings-BH lite då och då. Just nu får jag fortfarande oroa mig ifall jag glömt iläggen. Just nu känns det bra att vi iallafall är en bit på väg. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0