Hemmaträning och välling

Vart har solen tagit vägen? 

Det känns inte alls motiverande att ens kliva upp i sängen om dagarna när det bara regnar, är grått, mörkt och trist. 

Nog har jag en alldeles egen solstråle i samma sovrum, men han brukar ha så bråttom upp och iväg. Och kvar ligger jag helt orkeslös... 

Lite sol hade inte skadat nu. Man får en helt annan motivation till att kicka igång dagen. Det blir så mycket lättare att vilja ta en lång promenad med Alfons i vagnen. 

Idag däremot så slängde jag ihop en morgonvälling till Alfons och la oss i stora sängen, så jag fick mysa lite extra länge imorse och samla kraft till att gå upp. Jag vet dock inte om det är okej att ge 3 st vällingflaskor inom loppet av 12 timmar..?  

Efter 3 koppar kaffe och lite härj med grabben så kände jag för att träna o svettas lite. Jag körde lite lätt crossfit och Affe var så nöjd och glad över att jag låg på golvet så han kunde klättra på mig under tiden.


Mot eftermiddagen hade det slutat regna så vi tog en timmes promenad innan det var dags att laga kvällsmat. 

Ikväll skulle Råbban natta Alfons själv för första gången. Jag pussade A godnatt och gick in i duschen och stod där bra länge i varmt vatten. Jag tycker att det är så himla jobbigt när han gråter! Efter duschen hörde jag att A inte somnat än, att han bara låg och protesterade högt och hjärtskärande. Efter ett tag fick jag lov att gå in och visa mig. Jag la en hand på hans rygg och han tystnade tvärt - som om jag tryckt på en knapp! Det tog dessvärre 30 minuter till innan han somnade. 

Min lilla mysagosa 


Det är inte lätt för nån av oss. Hur får man sin bebis att koppla sina trötthetskänslor med sömn? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0